30 Μαρτίου 2018

Στην Λίμνη αδέρφια,στην Λίμνη...

Το πρώτο καλάμι που έπιασα στα χέρια μου ήταν ένα τηλεσκοπικό καλάμι από fiberglass εν’ ονόματι Yamamoto 5 μέτρων το οποίο ήταν δώρο του πατέρα μου επειδή είχε βαρεθεί να με βλέπει να κόβω με μανία ότι καλάμι υπήρχε στην περιοχή για να το μετατρέψω σε καλάμι ψαρέματος. Από τότε άλλαξαν πολλά άλλα ένα πράγμα παρέμεινε σταθερό. Ο φελλός. Δεν θα πω βέβαια ψέματα. Κατά καιρούς «παραστράτησα» ζηλεύοντας τις άλλες τεχνικές όπως το casting το surf casting το spinning, τις οποίες δοκίμασα με μεγάλη αποτυχία, μιας και το μυαλό μου ήταν πάντα καρφωμένο στον φελλό.


Όταν άρχισα να ασχολούμαι με την εγγλέζικη τεχνική δεν είχα αναφορά σε τίποτα κι έτσι προσπάθησα να ανακαλύψω μόνος μου το πως πρέπει να στήνω τα καλάμια μου, τις αρματωσιές μου, τον εξοπλισμό μου κτλ.  Μετά όμως ανακάλυψα έναν καινούργιο κόσμο όταν είδα τους Άγγλους να κάνουν το ίδιο πράγμα με τρομερή εξειδίκευση και όχι στην θάλασσα. Είδα λοιπόν ότι έχουν φτιάξει άπειρες εγκαταστάσεις προκειμένου να εξασκούν το αγαπημένο τους σπορ.


Να λοιπόν που μια καινούργια λέξη μπήκε στο ψαρευτικό μου λεξιλόγιο. ΣΠΟΡ. Μας πως είναι δυνατόν σκέφτηκα. Κι όμως ανακάλυψα ότι η αθλητική αλιεία είναι κάτι που συνέβαινε πάρα πολλά χρόνια πρώτού το ανακαλύψω με ομοσπονδίες και φορείς παγκόσμιους, με κανόνες, με προπονήσεις, και κυρίως με ψάρεμα.

Έτσι λοιπόν ξεκίνησα το αθλητικό μου ταξίδι. Τα πράγματα δεν ήταν εύκολα για εμένα διότι έπρεπε να αλλάξω την νοοτροπία μου και την στάση μου απέναντι σε αυτό που αγαπούσα και μερικές φορές αυτό μας φοβίζει. Γνωρίζοντας λοιπόν κάποιους ανθρώπους που ήδη ασχολιόντουσαν με αυτό, άρχισα να συμμετέχω κι εγώ σαν «αθλητής». Εκεί κατάλαβα ότι χρειάζομαι κάποιο στοιχειώδη εξοπλισμό προκειμένου να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις ενός αγώνα. Κατάλαβα πως επειδή ο χρόνος είναι περιορισμένος το να κάτσει να φταίξεις μια αρματωσιά την ώρα του αγώνα (όπως κάνεις στα προσωπικά ψαρέματα) είναι κάτι το οποίο θα σου στοιχήσει πολύ ακριβά. Οπότε χρειαζόμουνα extra καλάμια για backup και κάποια με διαφορετικό στήσιμο προκειμένου να καλύπτω μια μεγάλη γκάμα αναγκών.

Αφού λοιπόν  ξεκίνησα τους αγώνες παίρνοντας και κάποιες μικρές διακρίσεις, σκέφτηκα ότι αυτό που παρακολουθούσα τόσα χρόνια ήταν καιρός να το βάλω εμπρός. Λίμνες. Το απόγειο της αγωνιστικής αλιείας. Έβλεπα και ξαναβλέπω βίντεο από ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα, καθώς και ανθρώπους που έπαιρναν διακρίσεις, που ήδη τους ήξερα μέσα από περιοδικά καταλαβαίνοντας ότι δεν ήταν τυχαία εκεί. 


Και να που έφτασε η μέρα που ο χρόνος γύρισε πίσω και απέκτησα το πρώτο μου pole που με έκανε να θυμηθώ το ιστορικό Yamamoto. Η σύγκριση του εξοπλισμού βέβαια είναι ατυχής άλλα τα συναισθήματα παραμένουν τα ιδιά.

Δεν έχω ψαρέψει πολύ με το καινούργιο αυτό εργαλείο. Ομολογώ ότι δεν είναι καθόλου εύκολο μιας και δεν έχεις να διαχειριστείς μόνο το βάρος και τα «πήγαιν’ έλα» του κονταριού αλλά και την τεχνική αυτή καθ’ αυτή εάν σκεφτούμε ότι οι Άγγλοι το έχουν εξειδικεύσει τόσο πολύ που το έχουν κάνει ένα από τα αποδοτικότερα εργαλεία του σύγχρονου ψαρέματος.

Αυτό που καλείσαι να κάνεις είναι να προσπαθήσεις να ψαρέψεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο στο οποίο θα έχει πέσει όλη η μαλάγρα σου. Αυτό το pole στο προσφέρει αφού δεν έχεις να κάνεις με βολές άρα η ακρίβεια είναι κάτι που σε βοηθάει να φτιάξεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο την ψαρεύτρα σου. Πολλοί φελλοί, πολλές αρματωσιές, διαφορετικά βάρη, πολλά παράμαλλα διαφορετικού μήκους και πάχους καθώς και πολλά αγκίστρια πρέπει να δοκιμαστούν. Επίσης αρκετές βυθομετρήσεις ακριβείας για να μπορέσεις να αποκωδικοποιήσεις τον βυθό. Δυστυχώς όλα αυτά δεν μπορούν να συμβούν εάν δεν έχεις έναν minimum εξοπλισμό, οπότε μόλις αποφασίσεις να ασχοληθείς με την τεχνική πρέπει να γνωρίζεις ότι χρειάζεσαι μια σειρά από παρελκόμενα (που δεν είναι και λίγα) προκειμένου να μπορείς να εξασκήσεις την τεχνική και μια σειρά από άλλα (που αυτά είναι περισσότερα) για να μπορείς να είσαι και ανταγωνιστικός σε αγωνιστικό επίπεδο.


Δεν θα ήθελα να σας κουράσω με τεχνικά ζητήματα μιας και δεν είναι αυτός ο σκοπός του άρθρου.

Αυτό λοιπόν που έχω μάθει είναι ότι είναι απαραίτητο το σωστό στήσιμο του εξοπλισμού προκειμένου να έχεις τα πάντα σε απόσταση χεριού που λέμε έτσι ώστε να μην σε απασχολεί τίποτα άλλο εκτός από το ψάρεμα.

Η αλήθεια είναι πως μέχρι στιγμής εφαρμόζω όλα όσα έχω διαβάσει κι έχω δει αλλά σε αγωνιστικό επίπεδο δεν έχω χρησιμοποιήσει ακόμα την συγκεκριμένη τεχνική. Εάν και είχα κάποια επιτυχία, τεντώνοντας και το λάστιχο του Pole (όπως μου είχε πει κι ένας φίλος), έχω ακόμα αρκετό δρόμο μέχρι να έρθει η στιγμή που θα γινώ ανταγωνιστικός με αυτό το εργαλείο.



Όμως κρατάω την μαγεία που σου προσφέρει η προετοιμασία με τα τόσα πολλά αξεσουάρ που χρειάζεσαι για την τεχνική αλλά κυρίως την μαγεία που σου προσφέρει η φύση που σε ένα οικοσύστημα λίμνης οργιάζει, κάνοντάς σε να αισθάνεσαι ότι είσαι μέρος ενός έργου τέχνης γιατί αυτό που αντικρίζει το μάτι σου είναι πέρα από το μεγαλύτερα έργα τέχνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου